24 مرداد 1395

تعطیلی یکصد فروشگاه فیزیکی Macy’s

مارکتینگ نیوز- صاحبان فروشگاه‌های زنجیره‌ای Macy’s که از برندهای مطرح بازار خرده‌فروشی در آمریکا به حساب می‌آیند سیاست جدیدی را به‌منظور حرکت سریع به سمت فروش آنلاین در پیش گرفته‌اند. بر این اساس، تا اوایل سال 2017 میلادی 100 فروشگاه فیزیکی این برند به سرویس‌دهی خود پایان خواهند داد.

به گزارش دنیای اقتصاد، این تصمیم در ادامه تعطیلی 38 فروشگاه این برند از بهار سال جاری تاکنون عملی خواهد شد. تحلیلگران معتقدند تعطیلی 15 درصد از 728 فروشگاه این برند در ایالات متحده آمریکا مهر تاییدی است بر انگیزه مسوولان این شرکت برای تغییر ساختار و ارائه خدمات برپایه ذائقه جدید مشتریان در عصر دیجیتال.

Madeline Hurley تحلیلگر IBISWorld در این خصوص می‌گوید: «در طول چندسال اخیر، Macy’s تعطیلی فروشگاه‌های خود را با توجه به افزایش سود فروش آنلاین در مقایسه با سودی که از فروش در فروشگاه‌های فیزیکی نصیب این شرکت می‌شود، عملی کرده است. از سوی دیگر، این برند با فروش فروشگاه‌های فیزیکی خود می‌تواند مسیر تازه‌ای را برای درآمدزایی ایجاد کند.»براساس برآوردهای انجام شده، برخی فروشگاه‌های فیزیکی این برند در صورتی که با تغییر کاربری به‌عنوان آژانس‌های املاک استفاده شوند، سوددهی بیشتری را به همراه خواهند داشت.

Macy’s اعلام کرده به‌رغم تعطیلی 15 درصد از فروشگاه‌های فیزیکی، سیاست‌هایی را برای تداوم حضور در بازار خواهد داشت. بر این اساس، تداوم حضور در 49 ناحیه جغرافیایی از مجموع 50 بازار مهم خرده‌فروشی آمریکا از جمله فیلادلفیا اجرایی خواهد شد. Macy’s در حال حاضر 6/ 12 درصد از سهم بازار 8/ 167 میلیارد دلاری خرده‌فروشی در آمریکا را در اختیار دارد. بازاری که مشتریان آن سریعا در حال مهاجرت به سمت استفاده از خدمات فروشندگان آنلاین هستند. نکته قابل توجه اینکه پس از اعلام تعطیلی 100 فروشگاه جدید برند Macy’s، ارزش سهام این شرکت با افزایش 1/ 17 درصدی (5.81 دلاری) به 81/ 39 دلار رسید.

img2
  • آخرین اخبار
  • پربازدیدترین‌ها

گزارش جایگاه ذهنی سلبرتیهای ایرانی در شهر تهران