25 فروردین 1399
تاثیرات روانشناسی بر قیمت گذاری و فروش
تاثیرات روانشناسی بر قیمت گذاری و فروش

اقتصاددانان بر این باورند که افراد قیمت را آن طور که هست میبینند، اما بازاریابها به این تشخیص رسیده اند که فرد قیمت را تحلیل میکند و بر اساس دانش و تجارب خود تحلیل میکند. 

برای مثال بازاریابها دریافته اند قیمت پایین تر از حد طبیعی، نشاندهنده کیفیت ضعیف و قیمت بالاتر از حد طبیعی نشاندهنده ارزش نداشتن آن است. هم چنین مصرف کنندگان آنطور که انتظار میرود قیمت ها را به صورت دقیق به یاد نمی آورند یا تنها مبلغ کالاهای معدودی را به خاطر دارند.

قیمت یک محصول بر دیدگاه فرد درباره کیفیت آن بسیار موثر است. بسیاری از مصرف کنندگان قیمت را نشاندهنده کیفیت محصول میدانند. دلیل خرید برخی کالاها با حساسیت قیمت کم مانند عطر و خودرو های گران قیمت نیز همین است. زیرا این تصور را به فرد میدهد که برای کالاهایی چنین تجملی، توانایی خرید افراد محدود است.

img2
  • آخرین اخبار
  • پربازدیدترین‌ها

گزارش جایگاه ذهنی سلبرتیهای ایرانی در شهر تهران