17 شهریور 1398
فضانوردی یا یوتیوب؟
تحقیقات لگو در مورد علایق کودکان

50 سال پیش فضاپیمای مریخ5 از زمین به سمت ماه پرتاب شد. یک هفته بعد نیل آمسترانگ و باز آلدرین اولین قدم های خود روی ماه را برداشتند و با بدست آوردن این موفقیت تاریخی برای بشر، الهام بخش کودکان آن نسل از تاریخ شدند. آرزوها و علایق کودکان نسل گذشته حول ریاضیات و فضا و علوم فضایی می چرخید.

اما متاسفانه این رویداد علمی عظیم رفته رفته تاثیرگذاری خود را از دست داده است.

شرکت لگو با همکاری هریس پول تحقیقی روی 3000 کودک از کشور های آمریکا، انگلیس و چین انجام داد و علایق آن ها را سنجید. نتایج این تحقیق گسترده نشان دهنده ی این بود که علاقه ی کودکان نسل جدید به یوتیوب بیشتر از فضاست.

در نتایج این تحقیقات مشاهده شد که به طور متوسط از هر 10 کودک انگلیسی و آمریکایی 3 کودک دوست دارند یوتیوبر یا ولاگر شوند. در چین اما همواره کودکان علاقه ی زیادی به فضا و علوم فضایی نشان می دهند. علت این که چرا کودکان غربی علاقه ی کمتری به فضا نسبت به کودکان چینی دارند به طور قطع مشخص نیست. شاید علت آن این باشد که رسیدن به فضا و ماه، برای آمریکایی ها تکراری شده است. اخبار پایگاه های فضایی آمریکا هر روز به گوش مردم این کشور می رسد و نباید فراموش کرد که به هر حال برنده ی جنگ های فضایی بین آمریکا و شوروی، آمریکا بوده است. بنابراین فضا در ذهن کودکان نسل جدید این کشور موضوع کشف نشده و دست نیافتنی ای نیست و این نسل جوان نیاز به موضوعاتی جدید دارد تا بتواند نسبت به آن ها اشتیاق نشان دهد.

img2
  • آخرین اخبار
  • پربازدیدترین‌ها

گزارش جایگاه ذهنی سلبرتیهای ایرانی در شهر تهران