23 دی 1398
تخفیف های خطرناک
حراج های بزرگ عاملی خطرناک برای محیط زیست

سال نو میلادی، کریسمس، جمعه سیاه و مناسبت های اخیر دیگر، فرصتی عالی برای فروشندگان و برندها است زیرا مصرف کنندگان تمایل بیشتری برای خرید به منظور استفاده شخصی یا هدیه به دیگران  دارند.از آنجاکه این مناسبت ها در ظاهر تخفیفات ویژه خود را به همراه دارند، هزینه های بیشتری صرف خرید میشود و حتی افراد به خرید تشویق میشوند.

جدا از مزایای این عمل برای فروشندگان و مصرف کنندگان، فروش با هزینه های زیادی همراه است. از نظر عاطفی نیز خریدار گاهی مجبور به پرداخت پولی میشود که ممکن است به او احساس پشیمانی یا گناه دهد که از نظر روانشناختی اختلال در خرید اجباری به آنیومانیا معروف است. علاوه بر آن، این روند بر محیط زیست نیز تاثیر دارد. در تحقیقاتی در آمریکا، مشخص شده است  تقریبا ۸۵ درصد از لباس‌ها در امریکا مصرف و نزدیک به ۳.۸ میلیارد پوند به محل دفن زباله فرستاده می‌شود. آمار سازمان غیرانتفاعی ارت پلج نشان می دهد حداقل از ٨ هزار ماده شیمیایی در مواد خام تولید پارچه، ۲۵‌% از آفت‌ کش ‌ها برای تولید پنبه غیرارگانیک استفاده می شود و این موضوع آسیب های غیر قابل جبرانی به مردم و محیط‌ زیست وارد می‌ سازد.  گزارش های کارشناسان حکایت از این دارد که دو سوم از مقدار کربن منتشر شده در محیط از پوشاک ِخریداری شده برجای مانده است. 

بنابراین برای کاهش یا جلوگیری از این آسیب ها، لازم است رفتارهای مصرف کننده را بیشتر درنظر داشته باشیم

img2
  • آخرین اخبار
  • پربازدیدترین‌ها

گزارش جایگاه ذهنی سلبرتیهای ایرانی در شهر تهران