29 اردیبهشت 1399
بازاریابی دیجیتال در کنار مدیریت ارتباط با مشتری با بحران های اقتصادی ناشی از کرونا مقابله میکند
بازاریابی دیجیتال در کنار مدیریت ارتباط با مشتری با بحران های اقتصادی ناشی از کرونا مقابله میکند

مدیریت ارتباط با مشتری، فرآیندی است که به بهبود روابط کمپانی شما با مشتریانتان کمک میکند. یا استراتژی مناسب crm میتواند داده‌های ارزشمندی برای بهبود روابط بین خود، مشاغل دیگر و درنهایت مشتریان تولید میکند که با تجزیه و تحلیل مشتریان، برای بهبود استراتژی بازاریابی شما استفاده میشود. این استراتژی نه تنها به شما در مدیریت مشتری، بلکه در بهبود روابط سراسری تجارت شما کمک خواهد کرد. در بحران های امروزی تاثیر این مسئله به همراه بازاریابی دیجیتال بیشتر مشخص شده است: 

1. حفظ مشتریان 

برخی تحقیقات نشان داده‌اند یک استراتژی خوب به کمپانی شما در حفظ مشتریان کمک میکند و سی درصد از مشتریان گذشته شما را برمیگرداند. با نگه داشتن اطلاعات مشتری و تجزیه و تحلیل آن، بازاریابان قادرند مشتریان خود را با کسب اطلاعات و استفاده از راهنمایی و روابط با آنها حفظ کنند.

2. ایمیلهای بازاریابی خود را در زمینه های تماس، دسته بندی کنید. 

اغلب شرکتها ایمیل ها را به صورت انبوه برای مشتریان خود ارسال میکنند. این امر میتواند خلاقانه تر و اثربخش تر انجام شود. کافی است با ارسال ایمیلهای عمومی برای لیست ایمیل خود، اطلاعات مشتریان را از آنها بپرسید یا با استفاده از سوالاتی مانند اینکه از کدام شهر هستند، آخرین کالایی که خریداری کرده اند و... اطلاعات آنها را به دست آورید.

3.چرخه فروش سریعتر

به عنوان مثال شما با نرم افزارهایی از مشتریانی که در سایتهای شما عضو میشوند آگاه میشوید و میتوانید با آنها درارتباط باشید تا خدمات خود را با آنها درمیان بگذارید و مدیریت ارتباط بهتری انجام دهید. 

4. بینش مشتری 

وقتی داده های دقیقی را جمع آوری و تجزیه و تحلیل کنید، شروع به یادگیری بیشتری دررابطه با مشتریان خود کرده اید. این مسئله به شما کمک میکند تا با تصمیم‌گیری های تجاری، خواسته ها، نیازها و نگرانیهای مشتریان را در نظر بگیرند و عملکرد و رشد شرکت خود را بهبود بخشند.

5. مشارکت با مشتری

از داده های خود میتوانید برای گوش دادن، درک و تعامل با مشتریان خود استفاده کنید. مشتریان از احساس اینکه یک برند یا شرکت به آنها اهمیت میدهند قدردانی میکنند و بستر اصلی این امر، شبکه های اجتماعی شما است. تعامل بهبود یافته منجر به تعداد بیشتر و وفاداری مشتری میشود.

استفاده از بازاریابی دیجیتال و CRM در کنار یکدیگر، مهم تر از هر مسئله ای میتواند باشد. اگر این مسئله درنظر گرفته نشود، قادر نخواهید بود در فضای تجارتی و بازار رقابت امروزی موفق شوید.

img2
  • آخرین اخبار
  • پربازدیدترین‌ها

گزارش جایگاه ذهنی سلبرتیهای ایرانی در شهر تهران