25 بهمن 1389

رازهای تحول سازمان در عصر نوین در سازمانهای دولتی و خصوصی
alt

 TMBA: فاطمه رشیدی: سمینار 7 راز تحول سازمانی در عصر نوین روز یکشنبه 24 بهمن ماه با حضور مدیران عامل و مدیران ارشد شرکت های بخش خصوصی در سالن جابربن حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد. 

پرویز درگی رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت توسعه مهندسی بازارگستران آتی(TMBA) با بیان اینکه سبک مدیریت در عصر نوین از مدیریت، ریاست و رهبری به کوچینگ تغییر پیدا کرده است افزود: کوچینگ سبکی از مدیریت نوین است که من آن را به مدیریت مادرانه تعبیر می کنم. 

عضو هیات موسس و هیات مدیره انجمن علمی بازاریابی ایران ادامه داد: راز اول تحول سازمانها در نحوه مدیریت سازمان است . چرا که کلید بهبود، تغییر تفکر مدیران ارشد است و مدیران متولیان اصلی  فرهنگ  هر سازمان هستند. 

وی گفت :در گذشته مدیریت ها حجره ای ،سپس تولید مدار و بعد هم وظیفه ای شد. ولی زندگی در عصر حاضر ایجاب می کند مدیریت شایسته سالار باشد. 

مولف کتابهای بازاریابی با نگرش ایران راز دوم تحول سازمانی را بینش یا ذات و جوهره منابع انسانی عنوان کرد وگفت: برای جذب و استخدام نیرو مدیران باید شناختی نسبی از تیپ های شخصیتی داشته باشند. و برای هر پست یا شغل افرادی باید انتخاب شوند که از لحاظ شخصیتی با آن سازگار باشند. 

درگی ادامه داد به طور کلی  شناخت سه تیپ شخصیتی حرکتی ، احساسی، ذهنی می تواند به مدیران در انتخاب نیرو کمک کند هر چند در عصر حاضر استعدادیابی و انتخاب افراد برای مناصب مختلف یک علم است و باید توسط متخصصان آن انجام شود.

 مدرس و متخصص بازاریابی آموزش را راز سوم تحول سازمانها نامید به تشریح تفاوت های آموزش برای بزرگسالان و خردسالان پرداخت. 

وی با بیان اینکه مهارت راز چهارم تحول سازمان است ، ادامه داد آموزش باید منجر به مهارت شود و این موضوع نیز باید با یادگیری اتفاق بیفتد. 

درگی با بیان اینکه تحقیقی در میان 100 هزار نفر در 100 دانشگاه و 40 کشور دنیا  انجام شده که نشان می دهد اکثر افراد رضایت خاطر از محیط کار را مهمترین عامل خوشبختی می دانند و این آمار میزان اهمیت طراحی شغل را به عنوان راز پنجم تحول سازمانی نشان می دهد. 

این مدرس بازاریابی با تاکید بر اینکه اهمیت بازخورد در سازمان به اندازه ای است که از آن به عنوان راز ششم تحول سازمان یاد می شود افزود: افراد در سازمان باید روزانه عملکردشان را به مدیر اطلاع دهند و از آن سو مدیر هم باید نقاط ضعف و قوتشان را به آنها انعکاس داد تا هم مدیر و هم نیروهای سازمان بازخورد فعالیتهایشان را مشاهده کنند. 

وی راز هفتم تحول سازمان را انگیزش خواند گفت: بی انگیزه بودن کارکنان به علت قصور مدیران و روشهای سازمانی است، نه کارکنان .

به گفته درگی قدرتمند ترین ابزار انگیزش در محیط کار قدرشناسی است. 

سمینار 7 راز تحول سازمانی چهارمین سمینار از سلسله سمینارهای بازاریابی است که به صورت مشترک توسط شرکت TMBA و سازمان آگهیهای روزنامه ایران یکشنبه آخر هر ماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود. 

این سمینارها برای مدیر عاملان  و مدیران ارشد  بازاریابی و فروش به صورت رایگان برگزار می شود.

دبیرخانه این سمینار هدف از برگزاری این سمینارها را افزایش دانش بازاریابی شرکتها و سازمانها عنوان کرده و تاکید کرده است: سازمانهای پیشرو در دنیا علاوه بر نقشهایی که به عهده دارند در قبال جامعه و افزایش دانش جامعه نیز مسوولیتهای اجتماعی به عهده دارند که به همین دلیل سازمان آگهی های روزنامه ایران و شرکت TMBA با برگزاری این سمینارها به صورت رایگان بخشی از این مسئولیتهای اجتماعی را پاسخ می گویند.

پنجمین سمینار بازاریابی به در اردیبهشت ماه سال 1390 برگزار خواهد شد. علاقه مندان برای تهیه  فیلم سمینارهای بازاریابی  می توانند با شماره تلفن های 4-66028401 (021) تماس بگیرند.

img2
  • آخرین اخبار
  • پربازدیدترین‌ها

گزارش جایگاه ذهنی سلبرتیهای ایرانی در شهر تهران